NUK


play-pause

Klicken Sie Für
      Produktinfos
  einfach auf die Icons.

“A fost atunci al nostru. Acum e a mea.”

Biografia NUK – capitole din viata reala

Sase decenii in care s-au intamplat multe – ca si in viata reala. Istoria NUK este lunga si interesanta: variaza de la ideea de a crea o tetina naturala, potrivita pentru maxilar, la a se specializa in toate acpectele vietii nou-nascutilor si copiilor.

  

Aflati cum NUK, impreuna cu medicina, stiinta si societatea, numai in Germania a lucrat pentru a ajuta peste 50 de milioane de copii si parinti timp de 60 de ani. In fiecare an si fiecare generatie si-a lasat amprenta asupra cunostintelor NUK si ne-a ajutat sa castigam o experienta bogata si unica. Aici gasesti o parte a biografiei brandului – distractie placuta!

 

 

Anii '50

Anii ’50

Miracolul Economic si perioada Baby Boom.

In anii 50, Gemania traia asa numitul „miracol economic”. In aceasta decada, paginile noii Republici Federale erau scrise – erau multe de facut si toate descoperirile tehnice nu erau inca folosite pe scara larga. Dar era si perioada primelor vacante relaxante in afara granitelor, a vizionarii filmelor romantice la cinematograf si a inceputurilor rock‘n’roll –ului.

  

 

 

Anii '50

The 1950s

O inventie de la NUK aduce mari schimbari.

Odata cu baby-boom-ul din anii ’50, nevoia de produse mai bune pentru bebelusi a crescut. Alaptarea era vazuta ca nemaifiind la moda; copiii erau crescuti cu o sticla. Multi copii isi sugeau degetele sau li se dadea o bucata de panza rulata ca sa isi satisfaca nevoia in ceea ce priveste reflexul suptului. Consecintele erau adesea dramatice: dantura stramba, degradarea dintilor si tulburari de vorbire. Deja la finalul anilor ’40, Prof. Dr. Dr.Wilhelm Balters si Dr. dent. Adolf Müller, experti dentisti, au descoperit faptul ca bebelusii hraniti la san dezvoltau semnificativ mai putine deformatii ale danturii si au inceput sa studieze suptul, bautul din sticla si hranirea la san. Ca rezultat, ei au inventat prima tetina asimetrica, modelata dupa forma sanului mamei in timpul suptului. „Naturale sau adaptate la maxilar” a fost denumirea folosita pentru aceasta forma, care este inca si astazi, folosita in productia de suzete si tetine NUK.

 

At first, consumers stood helplessly in front of the asymmetric NUK Teats, because, quite simply, there was no information on the new product for them. NUK reacted to this and visited clinics and midwives to explain the medical concept and the benefits of the teat. At the same time, general interest in dental health was increasing and so it did not take long before NUK Soothers and Teats were being seen in an ever increasing number of happy babies’ mouths. Nearly everyone has seen baby photos of their own parents or relations with the plain, white NUK Soothers in their little mouths. By the end of the 50s, the NUK Brand was becoming a household name.

Anii '60

The 1960s

O Noua Era si Noi Planuri de Familie.

In anii '60, o magie era in aer. Beatles, fustele mini, aselenizarea, emanciparea – viata devenea colorata, plina de distractii, diferita. Tehnologia era responsabila pentru numeroasele schimbari care sunt si azi relevante - acustice, vizibile, tangibile.

  

Anii '60

The 1960s

O gama larga de produse NUK ca raspuns la cresterea nevoilor si noile planuri de familie.

Progresul a schimbat si notiunile de parenting, ingrijirea copiilor si planificarea familiala. Dupa ce a fost aprobata in SUA in 1960, „pilula” a fost disponibila, un an mai tarziu, si in Germania: o inovatie care nu doar ca a afectat planificarea familiala, dar a schimbat semnificativ rolul femeii. Societatea se schimba: femeile isi puteau programa sarcina. Concentrate la inceput asupra educatiei si carierei, femeile decideau sa aiba copii mai tarziu, iar decizia de a avea un copil devenea una constienta. Si astfel, si nevoile si cererea pentru diferite produse pentru ingrijirea copiilor se schimba. 

A fost inventat scutecul de unica folosinta a fost inventat, care a devenit un obiect de prestigiu. Medicina a continuat sa se dezvolte si: in 1967 a aparut primul scaner cu ultrasunete. Si chiar in ceea ce priveste alimentatia pentru bebelusi s-au facut progrese: hrana sanatoasa pentru copii putea fi acum produsa din lapte praf.

In esenta, a fost o inventie practica pentru mame, dar a reprezentat o provocare pentru NUK: era dificil de pus laptele praf in sticlele cu gat ingust, cum erau cele folosite pana atunci. NUK a reactionat prompt si a lansat pe piata o sticla cu deschidere mai larga. La scurt timp a urmat capacul cu inel de insurubare, ceea ce inseamna ca formula de lapte a copilului putea fi transportata fara scurgeri. Compania si-a pastrat degetul pe pulsul timpului si, folosind lichidul latex, a reusit sa puna in productie tetinele NUK cu forma corecta pentru maxilar, si astfel sa raspunda cerererii in continua crestere.

 

 

Anii '70

The 1970s

Miscari Sociale si Dezvoltarea Personala.

Anii 70’ au reprezentat un deceniu remarcabil. Nu a fost doar perioada „flower-power”, a pantalonilor evazati, a sunetelor disco si stilurile de viata tot mai diferite, ci si a miscarilor sociale care apareau peste tot. Povestile din aceasta perioada pot fi urmarite in schimbarea constiintei sociale: oamenii erau mult mai constienti de sine si de mediul in care traiau.

  

Anii '70

The 1970s

Principiile naturale ale produselor NUK se potriveau perfect cu noul concept al inevitabilului naturii.

Acest lucru a fost valabil si pentru imaginea sugarilor. Bebelusii au fost vazuti ca personalitati independente, care comunica cu mediul si au sentimente si amintiri. Astfel, emotiile copiilor au devenit importante pentru parinti, medici si societate. Femeile nu au mai nascut acasa, ci la clinici, unde serviciile pentru femeile gravide, copii si parinti s-au imbunatatit considerabil. NUK s-a intalnit cu doctori, asistente si moase pentru a discuta, a le da sfaturi – si pentru a se inspira. Cu succes: in 1971 NUK a introdus prima tetina de unica folosinta pentru biberoane din intreaga lume. Tetinele si inelele de insurubat au fost preasamblate si – fiind foarte importante in clinici – au fost pre-dezinfectate si impachetate individual. In colaborare cu personal medical, am inceput producerea si altor produse specializate, cum ar fi tetinele pentru nevoi speciale.

La mijlocul anilor 1970, asa-numitul „Rooming in” a devenit popular in majoritatea spitalelor din Germania: mamele nu aveau voie sa-si tina copiii in camerele lor – nou-nascutii nu mai erau ingrijiti decat sectii de neonatologie. Din dorinta de a oferi ingrijiri optime copiilor si parintilor, NUK si-a extins serviciile de consiliere in clinici.

„Intoarcerea la natura” a condus, de asemenea, la o renastere a alaptarii la domiciliu. Pentru a sprijini acest tip de alaptare pentru copii, NUK a inceput sa furnizeze si alte produse, cum ar fi scoicile pentru protejarea mameloanelor sensibile. Insa, cea mai remarcabila inovatie NUK in acest deceniu a avut de-a face cu aerul:  datorita inventarii tetinei cu ventil de aer in 1979, aerul nu a mai putut intra in biberon in timpul hranirii, astfel bebelusii inghiteau mai putin aer si aveau mai putine crampe abdominale.

Si datorita facptului ca trendurile de succes ajung cu usurinta in intreaga lume, la sfarsitul anilor 1970, produsele NUK au ajuns in peste 48 de tari.

Anii '80

The 1980s

Un Nou Val si Culori Stridente

 

Anii ’80 au insemnat mai mult decat cariera Madonnei care era pe val. Au insemnat primul calculator acasa, combinatii de culori stralucitoare, noi canale TV si caderea Zidului Berlinului.

O perioada cu de toate: anii '80 au fost caracterizati de numeroase schimbari, multe dintre ele avand loc in acelasi timp. Deci, nu era deloc de mirare ca lumea a fost atat de diferita dupa acesti zece ani - din punct de vedere politic, estetic si pentru copii, de asemenea.

Anii '80

The 1980s

Multa culoare si un material sintetic incolor

La acel moment, a fost un adevarat miracol: pe 16 aprilie 1982, la patru ani de la nasterea primului copil din lume in eprubreta in Marea Britanie, s-a nascut si in Germania, in Erlangen primul bebelus in eprubreta - datorita IVF (fertilizare in vitro). Oamenii, care inainte nu puteau avea copii, acum puteau. Si in timp ce rata natalitatii crestea pentru prima data dupa anii '60, statul se asigura ca a deveni parinte este mult mai usor. Cu un concediu de maternitate prelungit, mamele noi puteau reveni la locurile de munca anterioare dupa un an. 

Au existat, de asemenea, mari inovatii pentru copii: chiar mai multe decat in deceniile anterioare, scopul a fost acum de a simplifica rutina zilnica a copiilor si a mamei. Primele monitoare pentru copii au iesit pe piata si, impreuna cu scaunele de masina pentru copii, siguranta acestora s-a imbunatatit semnificativ.

Folosind sloganul "Some Love Motherly", NUK a lucrat si mai mult pentru copii si parinti: ca pionier al produselor naturale pentru bebelusi, NUK si-a indreptat atentia si catre alte aspecte ale vietii. Alaptarea a fost recomandata atunci si inca este si astazi, dischetele pentru san si pompele electrice pentru extragerea laptelui facand hranirea naturala mai usoara atat pentru mame, cat si pentru copii. NUK a dezvoltat, de asemenea, alte produse care au fost urgent necesare: perii de dinti pentru copii, inele de dentitie pentru a alina durerile dentare si gingivale si olite speciale. Dezvoltat impreuna cu experti, sterilizatorul a fost introdus in 1985 pentru dezinfectarea cu aburi. NUK a intrat intr-un sector nou de produse: "Silicon Valley" din SUA a fost in plina expansiune, iar noul super-material, siliconul, și-a gasit drumul spre NUK. A inceput o revolutie a suzetelor: acum suzetele de silicon erau o alternativa la sezetele din latex.

Nu doar hainele, automobilele sau accesoriile erau viu colorate si stralucitoare, ci si NUK si-a imbracat produsele in culori noi. Datorita noilor tehnologii de imprimare, multe produse au putut sa aiba un design colorat. NUK a fost - inca o data - in fruntea tendintelor actuale.

 

 

Anii '90

The 1990s

Multe Descoperir si Tehnologii Electrice.

In anii '90, progresele au fost si mai rapide: "The World Wide Web" – sau internetul - au fost inventate muzica electronica „techno” si telefoanele mobile. Mai inalt, mai mult, mai repede ar putea fi cele trei expresii care descriu cel mai bine acest deceniu.

In acelasi timp, oamenii de stiinta se concentrau si mai mult pe bebelusi si copii. Studiile si rezultatele noilor cercetari au aratat ca bebelusii reactioneaza la mediul din jurul lor inca de la o varsta frageda si ca aceasta interactiune are si un efect asupra dezvoltarii lor. Acesta a fost semnalul de plecare pentru nenumarate programe de sprijin ante- si postnatale. S-a descoperit ca muzica clasica poate sa creasca bunastarea si inteligenta nou-nascutului, in timp ce despre jucarii se spunea ca avanseaza invatarea timpurie. Insa mamele nu au fost lasate sa plece: in Germania, dreptul la un loc intr-o gradinita a fost stabilit prin lege si, gratie mijloacelor electronice, locul de munca traditional a devenit mai flexibil. Din ce in ce mai multe mame au reusit sa imbine mai bine viata profesionala cu cea de familie.

 

 

Anii '90

The 1990s

In anii '90 NUK a dezvoltat tetine care "cresc odata cu copilul tau" si jucarii cu dungi.

Cele mai recente descoperiri antropologice (studiul omenirii) au aratat ca atat pentru tetine, cat si pentru suzete este importanta nu doar forma lor care se potriveste cu maxilarul, ci dimensiunea optima. NUK a venit imediat cu primul concept de dimensiuni pentru tetine si suzete, care corespunde celor mai importante etape de dezvoltareasugarii cu varste cuprinse intre 0-6 luni, copii peste 6 luni și copii peste 18 luni.

 

NUK a avut chiar mai multe idei geniale in anii '90: in 1998, a intrat pe piata paharul de baut cu capac etans pentru a ajuta copiii sa invete sa bea singuri inca de la o varsta frageda.

Potrivit sloganului "Intelegem viata", NUK a castigat pentru prima data in anii '90 un loc in inimile copiilor: suzetele, biberoanele si alte produse NUK au fost decorate cu personaje populare si simpatice, cum ar fi JANOSCH sau Snoopy. In 1998, NUK a fost in sfarsit disponibil si online, oferind parintilor atat informatii, cat si sfaturi practice.

Anii 2000

2000er Jahre

Noi Idei pentru Obiceiuri Vechi 

 

Noul Mileniu vine cu multe noutati: informatiile sunt acum pe Google, prietenii sunt adaugati, produsele sunt comandate, informatiile personale sunt impartasite și oamenii sunt "online" aproape tot timpul. Google, Facebook, Amazon, iPhone si Co. ne-au schimbat viata de zi cu zi.

Una dintre frazele captivante ale noului secol a fost "schimbarea demografica". Cum ratele natalitatii au scazut drastic, toata lumea se intreba "copii sau cariera?". Mamele vroiau copii si o cariera! Femeile moderne nu mai erau doar mame, ci aveau multe alte roluri in viata. Familiile tinere au dorit sa se bucure de fericirea lor, dar fara a fi nevoiti sa se abtina de la nimic. Rolurile au trebuit sa fie redefinite inca o data. In Germania, in 2001, "concediul de maternitate" a devenit "concediu parental", oferindu-i fiecarui parinte oportunitatea de a-si lua concediu, iar incepand cu anul 2007, parintele care este in concediu parental primeste, de asemenea, venituri pentru ingrijirea copilului. S-au descoperit din ce in ce mai multe lucruri despre bebelusi si copii - si toate acestea trebuiau sa fie aplicate rutinelor zilnice ale familiilor.

Anii 2000

The 2000s

Odata cu schimbarea secolului, NUK a oferit solutii pentru chimbarea rutinei de zi ci zi ale familiilor

NUK a luat si mai in serios sloganul  "Intelegem Viata" si, din nou, a devenit un pionier. In decursul primei decade a anului 2000, au fost dezvoltate numeroase produse care au ajutat la o mai buna organizare si imbunatatire a vietii copiilor si a parintilor. In acest sens, ideile inteligente erau la fel de importante ca si descoperile medicale.

In 2003 a fost dezvoltat biberonul cu tetina "NUK FIRST CHOICE". In 2006, a inceput programul NUK Oral Care pentru o dezvoltare orala sanatoasa si igienica. In 2007, suzeta NUK Genius a ajuns pe rafturile pentru bebelusi; forma optimizata a tetinei a combinat toate descoperorile stiintifice pe care NUK le-a adunat pana atunci. In 2010, NUK a intrat pe un teritoriu complet nou: Solutia de curatare NUK pentru biberoane, tetine si suzete pur si simplu mai curate. Asadar, la sfarsitul primului deceniu, au existat o multime de produse noi, care se potriveau perfect stilului de viata dinamic si flexibil al copiilor din noul mileniu.

Anii 2010

2010er Jahre

In centrul "Intelegem viata"

Anii 2010 au inceput exact ca in ultimele sase decenii: cu copii noi. Cerintele privind produsele naturale care sunt potrivite pentru copii se schimba in mod constant - fiecare generatie are nevoi diferite.

 

 

Anii 2010

2010er Jahre

Inovatiile au marcat inceputul acestui deceniu pentru NUK.

 

In 2011, NUK a adus pe piata un program care face din nou viata familiilor tinere mult mai usoara: noile cani etanse 1-2-3 NUK Easy Learning. Acestea ii ajuta pe micuti sa invete sa bea singuri – picatura cu picatura. In 2012, NUK introduce inca o inovatie si chiar o premiera mondiala, NUK Thermo Light: un incalzitor pentru hrana pentru copii, care incalzeste mancarea pentru bebelusi intr-un mod igienic, fara apa, folosind doar tehnologia luminii.

 

In acelasi an a aparut si NUK First Choice +: noua generatie de tetine pentru o hranire relaxanta ca la sanul mamei. La dezvoltarea acestui produs au contribuit nu numai profesionistii din domeniul medical si moase, ci si mame - cei mai buni oameni stiu cum trebuie sa fie cel mai bun biberon pentru bebelusi.

Prin dezvoltarea unor produse excelente care ii ajuta pe bebelusi sa invete sa manance, a noii suzete si a produselor de uz casnic si de ingrijire, NUK a venit din nou cu o multime de idei care simplifica viata copiilor si a parintilor. Acest deceniu abia a inceput - si, la NUK, asteptam cu nerabdare sa vedem ce idei minunate ne va aduce viitorul!

Bine de stiut