NUK


NUK. Intelege Viata.

Pregatirea corpului

Sase sfaturi pentru cresterea fertilitatii.

Activitatea Fizica

Cu cat tu si partenerul tau sunteti mai sanatosi, cu atat dorinta de a avea cat mai repede un copil va deveni realitate. Fa sport in mod regulat pentru a-ti pune corpul in miscare. Jogging-ul, ciclismul, sau inotul stimuleaza circulatia, reduce stresul, toate acestea contribuind la cresterea fertilitatii. In plus, o conditie fizica buna te va ajuta sa faci fata "transformarilor" pe care corpul tau le va suferi in timpul lunilor de sarcina.

Nutritie Sanatoasa

Mai putine grasimi si o nutritie sanatoasa sunt intotdeauna bune pentru corpul tau - dar mai ales atunci cand vrei sa ajuti sistemul reproducator. O dieta echilibrata contine o cantitate suficienta de nutrienti - cum ar fi vitaminele si mineralele din fructe proaspete, salatele si legumele sau calciu din iaurt, orezul si sucul de portocale. La fel de important este si fierul care ajuta la furnizarea de oxigen in sange (carnea rosie, legumele uscate, painea integrala) si iodul care este important pentru o buna functionare a tiroidei (pestele sau kiwi). 

 

O alimentatie sanatoasa ajuta, de asemenea, la cresterea fertilitatii masculine. Partenerul tau ar trebui sa consume in aceasta perioada multe vitamine ca si vitamina C, E și B12. Nici nu trebuie sa faca mari schimbari in ceea ce priveste alimentatia,  deoarece toate aceste trei vitamine pot fi gasite intr-un numar mare de alimente.

Cantitate suficienta de acid folic

Ar trebui sa previi o posibila lipsa de acid folic in aceasta perioada. Acidul folic este o vitamina B, care, de exemplu, ajuta procesele metabolice: cum ar fi generarea de noi celule si globule rosii. S-a demonstrat ca acidul folic creste fertilitatea si se gaseste, de exemplu, in spanac, rosii si sfecla rosie - oricum nu este suficient daca ti-ai propus sa ramai insarcinata. Pentru ca, in primele trei luni de sarcina, corpul tau va avea nevoie de atat de mult acid folic, astfel incat ar fi indicat sa discuti cu medicul tau despre acest lucru. El sau ea iti poate recomanda sa iei anumite suplimente de acid folic pe care le poti procura de la farmacie.

Masurarea temperaturii bazale a corpului

Cu cat stii mai exact perioada ciclului menstrual, cu atat mai precis vei sti zilele de fertilitate. Astfel, masoara-ti temperatura la aceeasi ora, in fiecare dimineata, cand te trezesti. In cazul in care exista o crestere diferita, acesta este un semn ca esti la ovulatie si ca ai putea sa ramai insarcinata. Daca continui sa-ti masori temperatura si in urmatoarele perioade de menstruatie si sa urmaresti curba de temperatura matinala, vei putea sti cu o mai mare precizie cand va avea loc urmatoarea ovulatie. Timpul perfect pentru a fertiliza ovulul este in urmatoarele ore. Si, daca in luna urmatoare cresterea temperaturii dureaza mai mult de optsprezece zile, permiteti-ne sa te felicitam: probabil esti insarcinata.

Pentru a calcula zilele fertile cu usurinta, poti, desigur, sa folosesti un calendar de fertilitate.

 

* Important! Un calendar de fertilitate se bazeaza pe un simplu calcul.

Te sfatuim sa nu folosesti acest lucru ca metoda de contraceptie. In cazul in care ciclul tau menstrual dureaza foarte putin sau neobisnuit de mult, trebuie sa discuti cu ginecologul tau, pentru a exclude posibilele tulburari.

Control medical

Este recomandat sa mergi la medic din cand in cand pentru o consultatie - chiar mai des daca, in ciuda tuturor incercarilor, nu reusesti sa ramai insarcinata. Uneori, exista probleme medicale care pot fi usor tratate. Cel mai bine ar fi sa iti iei si partenerul cu tine atunci cand mergi la medic. Cu siguranta, medicul va face un test de sange. Acest lucru poate arata daca nivelul hormonului este echilibrat sau, de exemplu, daca exista prea mult metal greu in corpul vostru si acest lucru afecteaza fertilitatea.