It seems you are using an unsupported browser. Please update your browser to Chrome or Firefox for the complete NUK website experience.

“A fost atunci al nostru. Acum este a mea.”

60 de Ani de Inspirație – NUK își sărbătorește aniversarea.

[Translate to romanian:] 60 Years of Inspiration – NUK celebrates its anniversary

Au trecut mai mult de 60 de ani de când primele produse NUK au apărut pe piață. Între timp, multe s-au schimbat. Însă ce a rămas neschimbat este nevoia unui copil de a fi iubit și protejat. Și dorința voastră, a părinților, de a le oferi cel mai bun start în viață.

NUK vrea să vă sprijine în a face acest lucru, astăzi, mâine și în viitor. 

6 decenii în care s-au intâmplat multe – ca și în viața reală, de altfel. 

Istoria NUK este lungă și interesantă: pornește de la ideea de a crea o tetină naturală, potrivită pentru maxilar, la specializarea în toate aspectele vieții nou-născuților și ale copiilor.

Aflați cum NUK, împreună cu medicina, știința și societatea, a ajutat, numai în Germania, peste 50 de milioane de copii și părinți, timp de 60 de ani. În fiecare an și fiecare generație și-a lăsat amprenta asupra cunoștințelor NUK și ne-a ajutat să câștigăm o experiență bogată și unică. Aici găsești o parte a biografiei brand-ului NUK – lectură plăcută!

Anii '50

Miracolul Economic și perioada Baby Boom.

[Translate to romanian:] The 1950s

În anii ’50, Gemania trăia așa numitul „miracol economic”. În această decadă, paginile noii Republici Federale erau scrise – erau multe de facut și toate descoperirile tehnice nu erau, încă, folosite pe scară largă. Dar era și perioada primelor vacanțe relaxante în afara granițelor, a vizionării filmelor romantice la cinematograf și a începuturilor rock‘n’roll –ului. 

Anii '50

O invenție de la NUK aduce mari schimbări.

[Translate to romanian:] The 1950s

Odată cu baby-boom-ul din anii ’50, nevoia de produse mai bune, destinate bebelușilor, a crescut.

Alăptarea era vazută ca nemaifiind la modă; copiii erau hrăniți cu biberonul. Mulți copii își sugeau degetele sau li se dădeau bucăți de pânză rulată ca să își satisfacă nevoia în ceea ce privește reflexul suptului. Consecințele erau adesea dramatice: dantură strâmbă, degradarea dinților și tulburări de vorbire.

La finalul anilor ’40, Prof. Dr. Dr. Wilhelm Balters și Dr. dent. Adolf Müller, experți dentiști, au descoperit faptul că bebelușii alăptați dezvoltau, semnificativ, mai puține deformații ale danturii și, astfel, au început sa studieze suptul, hrănirea cu biberonul și alăptarea. Ca rezultat, ei au inventat prima tetină asimetrică, realizată după modelul formei mamelonului mamei în timpul alăptării. „Naturale și potrivite pentru maxilar” a fost denumirea oferită acestei forma, fiind, chiar și astăzi, folosita in producția de suzete și tetine NUK.

La început, consumatorii au fost nepăsători cu privire la tetina asimetrică NUK, deoarece, pur și simplu, nu existau informații despre noul produs. NUK a reacționat și a început să viziteze maternități și moașe pentru a le explica despre conceptul medical și beneficiile tetinei. În acelasi timp, creștea interesul general în sănătatea dentară, și, astfel, suzetele și tetinele NUK puteau fi văzute la tot mai mulți copii.

Astfel, NUK devenea, la finalul anilor ’50, un nume de brand de uz casnic.

Anii '60

O noua eră și noi planuri de familie.

[Translate to romanian:] The 1960s

În anii '60, magia era în aer. Beatles, fustele mini, aselenizarea, emanciparea – viața devenea colorată, plină de distracții, diferită. Tehnologia modernă era responsabilă pentru multe dintre schimbările acestei decade și a dobândit multe informații, care sunt si azi relevante - acustice, vizibile, tangibile.

Anii '60

O gama larga de produse NUK ca raspuns la cresterea nevoilor si noile planuri de familie.

[Translate to romanian:] The 1960s

Progresul a schimbat si notiunile de parenting, ingrijirea copiilor si planificarea familiala. Dupa ce a fost aprobata in SUA in 1960, „pilula” a fost disponibila, un an mai tarziu, si in Germania: o inovatie care nu doar ca a afectat planificarea familiala, dar a schimbat semnificativ rolul femeii. Societatea se schimba: femeile isi puteau programa sarcina. Concentrate la inceput asupra educatiei si carierei, femeile decideau sa aiba copii mai tarziu, iar decizia de a avea un copil devenea una constienta. Si astfel, si nevoile si cererea pentru diferite produse pentru ingrijirea copiilor se schimba.  

A fost inventat scutecul de unica folosinta, care a devenit un obiect de prestigiu. Medicina a continuat sa se dezvolte si: in 1967 a aparut primul scanner cu ultrasunete. Chiar si in ceea ce priveste alimentatia pentru bebelusi s-au facut progrese: hrana sanatoasa pentru copii putea fi acum produsa din lapte praf.

In esenta, a fost o inventie practica pentru mame, dar a reprezentat o provocare pentru NUK: era dificil de pus laptele praf in sticlele cu gat ingust, cum erau cele folosite pana atunci. NUK a reactionat prompt si a lansat pe piata o sticla cu deschidere mai larga. La scurt timp a urmat capacul cu inel de insurubare, ceea ce inseamna ca laptele copilului putea fi transportat fara scurgeri. Compania si-a pastrat degetul pe pulsul timpului si, folosind lichidul latex, a reusit sa puna in productie tetinele NUK cu forma corecta pentru maxilar, si astfel sa raspunda cererii in continua crestere.  

Anii '70

Mișcări sociale și dezvoltare personală.

[Translate to romanian:] The 1970s

Anii '70 au reprezentat un deceniu remarcabil.

Nu a fost doar perioada „flower-power”, a pantalonilor evazați, a sunetelor disco și a stilurilor de viață tot mai diferite, ci și a mișcărilor sociale care apăreau peste tot.

Poveștile, din această perioadă, au contribuit, în mare partea, la schimbarea conștiinței sociale: oamenii au devenit mult mai conștienți de sine și de mediul în care trăiau, ceea ce a condus, în mod natural, la dezvoltarea lor.

Anii '70

Principiile naturale ale produselor NUK se potriveau perfect cu noul concept al naturii.

[Translate to romanian:] The 1970s

Acest lucru a fost valabil și pentru modul de percepție al sugarilor.

Bebelușii au fost văzuți ca personalități independente, care comunică cu mediul înconjurător, au sentimente și amintiri. Astfel, emoțiile copiilor au devenit importante pentru părinți, medici și societate.

Femeile nu au mai născut acasă, ci la clinici, unde serviciile pentru femeile gravide, copii și părinți, s-au îmbunătățit considerabil. NUK s-a intâlnit cu doctori, asistente și moase pentru a discuta, pentru a le oferi recomandări – și pentru a se inspira.

În 1971, NUK a introdus, cu succes, prima tetină de unică folosință pentru biberoane, din întreaga lume. Tetinele și inelele de înșurubat au fost pre-asamblate și – fiind foarte importante în clinici – au fost pre-dezinfectate și impachetate individual. În colaborare cu personalul medical, au fost produse și alte produse, cum ar fi tetinele pentru nevoi speciale. 

La mijlocul anilor 1970, așa-numitul „Rooming in” a devenit popular în majoritatea spitalelor din Germania: mamele nu aveau voie să-și țină copiii în camerele lor – nou-născuții erau îngrijiți doar în secțiile de neonatologie. Din dorința de a oferi îngrijiri optime copiilor și părinților, NUK și-a extins serviciile de consiliere în clinici. 

„Întoarcerea la natură” a condus, de asemenea, la o renaștere a alăptării la domiciliu. Pentru a sprijini acest tip natural de hrănire, NUK a inceput să furnizeze și alte produse, cum ar fi protecțiile pentru mameloanele sensibile.

Însă, cea mai remarcabilă inovație NUK, din acest deceniu, a avut de-a face cu aerul: datorită inventării tetinei cu ventil de aer, în 1979, aerul nu a mai putut pătrunde în biberon, în timpul hrănirii, astfel bebelușii înghițeau mai puțin aer și aveau mai puține crampe abdominale.

Și, cum tendințele de succes ajung cu ușurință în ]ntreaga lume, la sfârșitul anilor 1970, produsele NUK au ajuns în peste 48 de țări.

Anii '80

Un nou val și culori stridente

[Translate to romanian:] The 1980s

 

Anii ’80 au însemnat mai mult decat cariera Madonnei care era pe val. Au insemnat primul calculator acasă, combinații de culori strălucitoare, noi canale TV și căderea Zidului Berlinului.

 

O perioadă cu de toate: anii '80 au fost caracterizați de numeroase schimbări, multe dintre ele petrecându-se în același timp. Deci, nu este deloc de mirare că, după acești zece ani, lumea a fost atat de diferită - din punct de vedere politic, estetic și pentru copii, de asemenea.

 

Anii '80

Multă culoare și un material sintetic incolor

La acel moment, a fost un adevarat miracol: pe 16 aprilie 1982, la patru ani de la nașterea în eprubetă a primului copil din lume, în Marea Britanie, s-a născut și în Germania, în Erlangen, primul bebeluș în eprubretă - datorită IVF (fertilizare în vitro). Oamenii care înainte nu puteau avea copii, acum puteau să aibă. Și, în timp ce rata natalității creștea pentru prima dată dupa anii '60, statul se asigura ca a deveni părinte este mult mai ușor. Beneficiind de un concediu de maternitate prelungit, mamele noi puteau reveni la locurile de munca anterioare după un an.  

De asemenea, au existat mari inovații pentru copii: chiar mai multe decât în deceniile anterioare, scopul fiind acum acela de a simplifica rutina zilnică a copiilor și a mamelor. Au fost produse primele monitoare pentru copii și, împreună cu scaunele de mașină pentru copii, siguranța acestora s-a îmbunătățit semnificativ.

Folosind sloganul "Some Love Motherly", NUK a lucrat și mai mult pentru copii și pentru părinți: ca pionier al produselor naturale pentru bebeluși, NUK și-a îndreptat atenția și către alte aspecte ale vieții. Alăptarea a fost recomandată atunci și încă este și astăzi, dischetele pentru sân și pompele electrice pentru extragerea laptelui făcând hrănirea naturală mai ușoară atât pentru mame, cât și pentru copii.

NUK a dezvoltat, de asemenea, alte produse care au fost extrem de necesare: periuțe pentru dinții copiilor, inele de dentiție pentru a alina durerile dentare și gingivale și olițele.

În 1985, împreună cu experți, NUK a creat sterilizatorul pentru dezinfectarea cu aburi. Astfel, NUK a intrat într-un sector nou de produse: "Silicon Valley" din SUA a fost în plină expansiune, iar noul super-material, siliconul, și-a găsit drumul spre NUK. A început o revoluție a suzetelor: acum suzetele de silicon erau o alternativă la suzetele din latex.

Nu doar hainele, automobilele sau accesoriile erau viu colorate și strălucitoare, ci și NUK a personalizat produsele folosind culori noi. Datorită noilor tehnologii de imprimare, multe produse au putut să aiba un design colorat. NUK a fost - încă o dată - în fruntea tendințelor actuale.

Anii '90

Multe descoperi și tehnologii electrice.

[Translate to romanian:] The 1990s

În anii '90, progresele au fost și mai rapide: "The World Wide Web" – sau internetul - au fost inventate muzica electronică „techno” și telefoanele mobile. Mai înalt, mai mult, mai repede, ar putea fi cele trei expresii care descriu cel mai bine acest deceniu.

În același timp, oamenii de știință se concentrau și mai mult pe bebeluși și pentru copii. Studiile și rezultatele noilor cercetări au arătat că bebelușii reacționează la mediul din jurul lor, încă de la o vârstă fragedă și ca această interacțiune are un efect și asupra dezvoltării lor.

Acesta a fost semnalul de plecare pentru nenumărate programe de sprijin ante- și post-natale.

S-a descoperit că muzica clasică poate crește bunăstarea și inteligența nou-născutului, în timp ce despre jucării se spunea că avansează învățarea timpurie. Însă, mamele nu au fost uitate: în Germania, dreptul la un loc într-o grădinițî a fost stabilit prin lege și, grație mijloacelor electronice, locul de muncă tradițional a devenit mai flexibil. Din ce în ce mai multe mame, au reușit să îmbine mai bine viața profesională cu cea de familie.

Anii '90

In anii '90 NUK a dezvoltat tetine care "cresc odata cu copilul tau" si jucarii dragute cu dungi.

[Translate to romanian:] The 1990s

Cele mai recente descoperiri antropologice (studiul omenirii) au aratat ca atat pentru tetine, cat si pentru suzete este importanta nu doar forma lor potrivita pentru maxilar, ci si dimensiunea optima. NUK a venit imediat cu primul concept de dimensiuni pentru tetine si suzete, care corespunde celor mai importante  etape de dezvoltarea: : sugari cu varste cuprinse intre 0-6 luni, copii peste 6 luni și copii peste 18 luni.

NUK a avut chiar mai multe idei geniale in anii '90: in 1998, a intrat pe piata paharul de baut cu capac etans pentru a ajuta copiii sa invete sa bea singuri inca de la o varsta frageda.

Potrivit sloganului "Intelegem viata", NUK a castigat in anii '90 un loc in inimile copiilor:

suzetele, biberoanele si alte produse NUK au fost decorate cu personaje populare si simpatice, cum ar fi JANOSCH sau Snoopy. In 1998, NUK a fost in sfarsit disponibil si online, oferind parintilor atat informatii despre produse, cat si sfaturi practice.

Anii 2000

Noi idei pentru obiceiuri vechi

[Translate to romanian:] The 2000s

Noul Mileniu vine cu multe noutăți: informațiile sunt acum pe Google, prietenii sunt adăugați, produsele sunt comandate, informatiile personale sunt împărtășite și oamenii sunt "online" aproape tot timpul. Google, Facebook, Amazon, iPhone și Co. ne-au schimbat viața de zi cu zi.

Una dintre frazele captivante ale noului secol a fost "schimbarea demografică". Cum ratele natalității au scăzut drastic, toată lumea se întreba "copii sau carieră?" Mamele și copii și carieră! Femeile moderne nu mai erau doar mame, ci aveau multe alte roluri în viață. Familiile tinere au dorit să se bucure de fericirea lor, dar fără a fi nevoite să se abțină de la nimic. Rolurile au trebuit să fie redefinite, încă o dată.

În Germania, în 2001, "concediul de maternitate" a devenit "concediu parental", oferindu-i fiecărui părinte oportunitatea de a-și lua concediu, iar începând cu anul 2007, părintele care este în concediu parental primește, de asemenea, venituri pentru îngrijirea copilului.

S-au descoperit din ce in ce mai multe lucruri despre bebeluși și despre copii - și, toate acestea, trebuiau să fie aplicate rutinelor de zi cu zi ale familiilor.

Anii 2000

Odată cu schimbarea secolului, NUK a început să ofere soluții pentru schimbarea rutinei de zi cu zi a familiilor

[Translate to romanian:] The 2000s

NUK a luat și mai în serios sloganul "Înțelegem viața" și, din nou, a devenit un pionier. În decursul primei decade a anului 2000, au fost dezvoltate numeroase produse care au ajutat la o mai bună organizare și îmbunătășire a vieșii copiilor și a părinților. În acest sens, ideile inteligente erau la fel de importante precum descoperirile medicale.

În 2003, a fost dezvoltat biberonul cu tetina "FIRST CHOICE NUK". În 2006, a început programul Oral Care NUK pentru o dezvoltare orală sănătoasă și igienică. În 2007, suzeta Genius NUK a ajuns pe rafturile pentru bebeluși; forma optimizată a tetinei a combinat toate descoperirile științifice pe care NUK le-a adunat până atunci. În 2010, NUK a intrat pe un teritoriu complet nou: Soluția de curățare NUK pentru biberoane, tetine și suzete, pur si simplu, mai curate. Așadar, la sfârșitul primului deceniu, au existat o mulțime de produse noi, care se potriveau perfect stilului de viață dinamic și flexibil al copiilor din noul mileniu. 

Anii 2010

În centrul "NUK Ințelegem viața"

[Translate to romanian:] The 2010s

Anii 2010 au început exact ca ultimele șase decenii: cu copii noi. Cerințele privind produsele naturale, potrivite pentru copii, se schimbă, în mod constant - fiecare generație are nevoi diferite.

Anii 2010

Pentru NUK, inovațiile au marcat începutul acestui deceniu.

[Translate to romanian:] The 2010s

In 2011, NUK a adus pe piață o gamă de produse menite să ușureze familiilor tinere: noile căni etanșe 1-2-3 NUK Easy Learning. Acestea îi ajută pe micuți să învețe să bea singuri din cană. În 2012, NUK introduce încă o inovație și chiar o premieră mondială, Thermo Light NUK: un încălzitor pentru hrana copiilor, care încălzește mâncarea pentru bebeluși într-un mod igienic, fără apă, folosind doar tehnologia luminii.

În același an, a apărut și First Choice+ NUK: noua generație de tetine pentru o hrănire relaxantă, ca la sânul mamei. La dezvoltarea acestui produs au contribuit nu doar profesioniștii din domeniul medical și moașele, ci și mamele - cei mai potriviți oameni care știu cum trebuie să fie un biberon perfect pentru bebeluși.

Prin dezvoltarea unor produse excelente care îi ajută pe bebeluși să învețe să bea din cană, a noii suzete și a produselor de uz casnic și de îngrijire, NUK a venit, din nou, cu o mulțime de idei care simplifică viața copiilor și a părinților. Acest deceniu abia a început - și, la NUK, așteptăm, cu nerăbdare, să vedem ce idei minunate ne rezervă viitorul! 

What is new

Good to know